Primària

L’Educació Primària consta d’una sola línia, la qual cosa fa que la nostra escola sigui molt familiar. La primària està ubicada a l’edifici històric, que queda independent de la resta de l’escola i això propicia crear un ambient més acollidor i promou la relació entre els alumnes dels diferents cursos, que nosaltres anomenem padrins. Així, s’estableixen vincles de cooperació i aprenentatge mutu.

Les aules estan equipades amb les darreres tecnologies i els amplis passadissos són també un espai d’aprenentatge on es gaudeix de la lectura, es fa treball cooperatiu i s’hi exposen els treballs realitzats.

Els nens i nenes de primària són els protagonistes del seu aprenentatge i constitueixen el centre dels nostres processos d’ensenyament, per això vetllem per una educació basada en valors que els permeti una formació intel·lectual i emocional.

EP1 EP2

 Volem que els nostres alumnes siguin competents a l’hora de resoldre els reptes que una societat tant canviant com la nostra pot presentar.

Per aconseguir-ho, duem a terme una sèrie de projectes que ens ajuden a desenvolupar la nostra tasca amb els millors resultats. Són els següents:

  • El programa Ulisses, que s’enceta a Educació Infantil i es continua a 1r i a 2n de Primària, potencia el desenvolupament intel·lectual i motriu a través de l’estimulació neuronal, motora i perceptivo-cognitiva.
  • El programa CREA, a partir de 2n de primària, que desenvolupa el pensament lateral per buscar solucions alternatives, creatives i innovadores.
  • El programa Lectura eficaç, que té per objectiu afavorir la comprensió i la velocitat lectora, eines indispensables per gestionar la informació i generar, a partir d’ella, coneixement.
  • La Robòtica, pretenem desenvolupar el pensament computacional en els nostres alumnes, de manera que siguin capaços de programar les diferents seqüències a seguir per aconseguir un objectiu. Això ho fem mitjançant el robot educatiu Kibo i l’Scratch Junior.
  • L’ Anglès, a banda de les hores de la matèria d’anglès, es fa un desdoblament d’aula per promoure la conversa oral en petits grups. A més, l’anglès és la llengua vehicular a les classes de Plàstica, d’Educació Física i també es fan projectes de medi en anglès (Science) a partir de 3r.
  • El Joc, oferim als alumnes una variada tipologia de jocs a partir dels quals puguin desenvolupar capacitats cognitives com el raonament, la concentració, la memòria, la velocitat de processament… I, al mateix temps, aprenen d’una manera lúdica i engrescadora.
  • L’Educació Emocional, volem que els nostres infants siguin capaços de gestionar les seves emocions, eina clau a l’hora de resoldre conflictes. Per aconseguir-ho, els alumnes, els mestres i les famílies formem part d’un projecte integral de desenvolupament socioemocional dut a terme per l’Associació SEER (Salut Educació Emocional). El seu objectiu és que, entre tots, siguem capaços d’acompanyar a nivell emocional els nostres alumnes per aconseguir el seu benestar.

 A classe, treballem utilitzant diverses metodologies que permetin donar resposta a les diferents maneres d’aprendre que tenen els infants. Són les següents:

  • Treball per projectes: és un mètode de treball globalitzat i interdisciplinari en el qual l’alumne és el responsable del seu propi aprenentatge. De manera cooperativa i fomentant la seva autonomia, els nens i nenes han de fer-se preguntes, investigar i resoldre els diferents reptes que es plantegen.
  • Aprenentatge cooperatiu. El treball en equip forma part de les nostres aules d’infantil i primària. Potenciem que els alumnes col·laborin de manera cooperativa; les habilitats de cadascú són la base per treballar junts i poder aconseguir millors resultats. Al mateix temps, l’aprenentatge cooperatiu ens ajuda a desenvolupar competències com la comunicativa i el tractament de la informació, la competència d’aprendre a aprendre, la d’autonomia i iniciativa personal i la competència social i ciutadana.

  • Snappets: és una metodologia digital que permet personalitzar l’aprenentatge a les àrees de llengües i Matemàtiques a través de tablets, de manera que cada alumne pugui avançar al seu propi ritme.

Paral·lelament, utilitzem llibres de text i quaderns de treball que ens ofereixen una sèrie de continguts teòrics i exercicis que ens permeten posar en pràctica allò treballat.

En definitiva, el nostre objectiu a Educació Primària és que l’escola sigui un espai de convivència i d’aprenentatge on mestres, alumnes i famílies treballem braç a braç per convertir cada dia en una nova aventura.

Propers esdeveniments
    Calendari
    febrer 2019
    dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
    « gen   mar »
         1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28    

    Ús de cookies

    Aquesta web fa servir cookies per a garantir una millor experiència a l’usuari. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les mencionades cookies i l’acceptació de la nostra política de cookies, faci clic a l’enllaç per obtenir més informació ACEPTAR