Infantil

L’Educació infantil és una etapa no obligatòria. És una etapa on l’infant construeix la seva personalitat en un procés dinàmic de relació interactiva amb tot allò que l’envolta, fent les primeres interaccions i rebent les primeres informacions.
L’Educació infantil comprèn els primers sis anys de la vida de la persona i s’organitza en dos cicles de tres cursos cada un:

  • Llar d’infants: P0, P1 i P2
  • Parvulari: P3, P4 i P5
    S’accedeix a aquest cicle després d’haver anat, normalment, a la llar d’infants.
    Es busca donar suport, cooperar i continuar amb la tasca educativa que fa la família.
    És en el parvulari on es comença a llegir, escriure i comptar. També s’aprenen les actituds, els hàbits i les normes per poder conviure i relacionar-se amb la resta de persones que els envolten.

El nostre centre ofereix places a partir de Parvulari.

 

El desenvolupament de l’infant atenent les seves necessitats bàsiques d’ordre biològic, psicològic, intel·lectual i social s’aconsegueix amb un treball interdependent i globalitzat al voltant de les àrees de coneixement:

  • Descoberta d’un mateix.
  • Descoberta de l’entorn natural i social.
  • Intercomunicació i llenguatges.
  • Religió.

Fem una hora de llengua anglesa a la setmana, dins de l’hora complementària a  P3, P4 i P5.

La Psicomotricitat també es fa en llengua anglesa.

 

Els primers anys d’escola són molt importants per al desenvolupament de l’infant, és un moment on s’estableixen les habilitats motores, perceptives, cognitives, lingüístiques, afectives i socials.

Per tal d’aconseguir tot això la metodologia a l’Educació Infantil està basada en el constructivisme i l’aprenentatge significatiu, els coneixements previs i la globalització.

L’infant és l’absolut protagonista en tot moment. Qualsevol tipus d’activitat que fan els infants és educativa, en tot moment, des que l’infant arriba fins que marxa està aprenent i interioritzant tot allò que rep de l’exterior.

Donem molta importància a les activitats que es fan al voltant de les tradicions del nostre país: la castanyada, el Nadal, el carnaval, Sant Jordi.

Les activitats educatives que es promouen amb la identificació de festes, tradicions, històries o llegendes de l’entorn proper i de Catalunya, l’interès per participar en activitats socials i culturals i per conèixer manifestacions pròpies de la cultura, constitueixen un mitjà excel·lent per treballar la descoberta de l’entorn natural i social.

En aquest etapa també comencem a utilitzar instruments tecnològics (TIC) i del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació, per enregistrar, escoltar i parlar i expressar-se. En aquest sentit hem incorporat l’ús de les tauletes com a suport a l’aprenentatge.

  • Tres aules pels grups-classe amb l’equipament adequat per satisfer les necessitats dels nens i nenes d’aquestes edats. Cada aula està equipada amb un projector, una pantalla digital i un ordinador portàtil amb connexió a internet.
  • Pati amb el mobiliari lúdic i adient per a la pràctica d’activitats lúdiques. Aquest espai és el complement idoni al joc, ja que contribueix a:
    • Fomentar les habilitats socials de relació i de interacció amb la resta de nens i nenes.
    • Adquirir i desenvolupar els aspectes relacionats amb la psicomotricitat.
    aula parvulari

    aula parvulari

    mobiliari lúdic

    mobiliari lúdic

    mobiliari lúdic

    mobiliari lúdic

    sala parvulari

    sala parvulari

 

El programa DESTÍ  es treballa en aquesta etapa educativa mitjançant:

- El programa d’estimulació de la intel·ligència ULISSES.

Aquest projecte es fonamenta en una doble estimulació, visual i auditiva, proporcionant un

ulisses

ambient ric en estímuls visuals amb milers d’imatges i les seves corresponents informacions auditives.

Això es tradueix en:
Més estimulació -> més connexions cerebrals -> més sinapsis -> més capacitats

Amb el programa Ulisses es treballen:

  • l’observació i l’identificació.
  • les operacions: comparar, relacionar, diferenciar classificar.
  • els mètodes: inductiu i deductiu.
  • la definició i la síntesis.

Els objectius que persegueix el programa Ulisses són:

  • Desenvolupar les xarxes neuronals i les capacitats intel·lectuals cognitives i psicomotrius.
  • Sintetitzar la informació en forma de mapes conceptuals.

- El programa CIRCUITS, des de la psicomotricitat,  per treballar la lateralitat afavorint el desenvolupament de l’àrea neuromotora.

- El programa CAPACITATS, desenvolupa la intel·ligència vertical.

Treballa:

  • les capacitats i les destreses (del conèixer al pensar),
  • l’observació i la identificació (conèixer-integrar) i
  • la capacitat per comparar, relacionar, diferenciar, clasificar, induir, deduir, definir i sintetitzar (pensar-processar)

- També es comença a P5 el programa CREA, per treballar la creativitat (intel·ligència hortizontal) i estructurar un procediment comú que permeti la resolució de problemes.CREA

 

 

 

Propers esdeveniments
    Calendari
    setembre 2017
    dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
    « ago   oct »
         1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29 30  

    Ús de cookies

    Aquesta web fa servir cookies per a garantir una millor experiència a l’usuari. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les mencionades cookies i l’acceptació de la nostra política de cookies, faci clic a l’enllaç per obtenir més informació ACEPTAR